Fysikaalinen terapia

fysio
Fysioterapiassa käytetään manuaalisen terapian täydentävänä hoitomuotona fysikaalista terapiaa. Fysikaalisella terapialla tarkoitetaan lämmön, valon, sähkön tai jonkin muun fysikaalisen vaikutuksen hyödyntämistä.

Näitä hoitomuotoja käytetään lievittämään kipua, lisäämään aineenvaihduntaa sekä lisäämään ja ylläpitämään pehmytkudosten joustavuutta ja rentoutusta.

Erikoisala fysikaalinen terapia ja sen hoitomuodot:

• Pintalämpöhoidot: Käytämme lämpöpakettia joka koostuu savesta ja hiekasta ja jota säilytetään 55 asteisessa vedessä. Lämpöpakettia käytetään ensihoitona asiakkaan lihasten pehmittämiseen. Lämpö edesauttaa myös manuaaliterapian vaikutuksia.

• Syvälämpöhoidot (ultraääni): Ultraääni – joka tuottaa syvälämmön – lisää hoidettavan alueen verenkierron. Ultraääntä käytetään pehmittämään arpikudosta vaurioituneissa kudoksissa ja lihaksissa. Ultraäänellä hoidetaan myös tulehduksia ja turvotuksia.

• Laserhoito: Lääkinnällistä laaseria voidaan käyttää oikeastaan kaikkien eri tyyppisten fyysisten kipujen hoitoon. Tällä tekniikalla nopeutetaan esim. murtumien, makuu- ja muiden haavojen paranemista. Laser rauhoittaa tulehduksia sillä hoidetaan myös tehokkaasti urheilu- ja rasitusvammoja kuten penikkatautia, kuluneita niveliä ja hermovaurioita. Meillä on käytössämme viimeisin ja modernein lasertekniikka.

• Sähköhoito: Sähköä käytetään fysioterapeuttisessa mielessä ärsyttämään tai stimuloimaan kipukohtaa reaktion aikaansaamiseksi. Näin keho tuottaa endorfiiniä ja valkosoluja, mikä lievittää kipua. Sähköä voidaan myös käyttää stimuloimaan heikkoa tai liikuntakyvytöntä lihasta tai turvotuksen poistamiseksi.

• Venytyshoitoja: Venytys- tai vetohoitoja käytetään selässä tai nivelissä olevien kulumien hoitomuotona. Hoito tapahtuu joko manuaalisesti tai koneellisesti.

• Kylmähoidot: Kylmä lievittää kipua ja vähentää turvotusta.

Onko sinulla kysymyksiä liittyen fysikaaliseen hoitoon? Ota yhteyttä puhelimitse 06-317 7020 tai sähköpostitse eurofysio@eurofysio.fi!

Varaa aika fysioterapeutin vastaanotolle puh. 06 - 317 7020 tai nettivarauksemme kautta! anilogo